آثار و ثواب قرائت سوره های قرآن(3)

ثواب قرائت سوره فرقان
امام کاظم علیه السلام به ابن عمار فرمودند: اى ابن عمار! تلاوت سوره تبارک الذى نزل الفرقان على عبده را ترک نکن . زیرا همانا هر کسى که هر شب آن را بخواند، خداوند هیچ گاه او را عذاب ننموده ، او را مورد محاسبه قرار نداده و در منزل او در فردوس اعلى (بهشت برتر ) خواهد بود.

ثواب قرائت سوره نمل ، شعرا و قصص
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره هاى طواسین ( سه سوره نمل ، شعرا، و قصص ) را در شب جمعه بخواند، از دوستان خدا و در پناه او امان نخواهد بود؛ هیچگاه دچار فلاکت نخواهد شد، در آخرت به اندازه رضایت و حتى بالاتر از رضاى او از بهشت به او خواهند داد؛ و خداوند صد همسر از حوالعین به او عطا مى نماید.

ثواب قرائت سوره عنکبوت و روم
امام صادق علیه السلام فرمودند: اى ابامحمد! به خدا سوگند که کسى در شب بیست و سوم ماه رمضان سوره هاى عنکبوت و روم را بخواند، اهل بهشت خواهد بود و هیچ کسى را از آن استثنا نمى کنم . و خداوند براى این سوگند گناهى بر من نخواهد داشت . و این دو سوره نزد خداوند منزلت زیادى دارند.

ثواب قرائت سوره لقمان
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره لقمان را در هر شب بخواند، خداوند در آن شب فرشتگانى را بر او مى گمارد که تا صبح او را از شیطان و لشکریان او حفظ نماید. و اگر در روز آن را تلاوت کند، تا شب او را از شیطان و لشکریاش حفظ مى نماید.

ثواب قرائت سوره سجده
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره سجده را بخواند، خداوند نامه عملش را به دست راستش داده و کارهایش را مورد محاسبه قرار نمى دهد؛ و از همنشینان حضرت محمد و اهل بیت علیه السلام او مى باشد.

ثواب قرائت سوره احزاب
عبدالله بن سنان مى گوید امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که سوره احزاب را زیاد بخواند، روز قیامت در پناه حضرت محمد صلى الله علیه و آله و همسران او مى باشد. سپس آن حضرت علیه السلام فرمودند: رسواییهاى زنان و مردان قریش و غیر آنها در سوره احزاب است . اى ابن سنان ! همانا سوره احزاب زنان قریش را رسوا نمود. و این سوره طولانى تر از سوره بقره بود ولى آن را تحریف و ناقص نمودند.

ثواب قرائت سوره سبا و فاطر
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که یک بار در عمر خود سوره یس را بخواند، خداوند به شماره هر آفریده اى در دنیا و هر آفریده اى در آخرت و در آسمان دو هزار حسنه براى او نوشته و دو هزار گناه او را پاک مى نماید و دچار فقر، زیان مالى ، زیر آوار ماندن ، بیچارگى ، دیوانگى ، جذام ، وسواس و بیماریهاى زیانبخش نمى شود. و خداوند سختیهاى مرگ و ترسهاى آن را براى او آسان نموده و قبض روح او را خود به دست مى گیرد و از کسانى خواهد بود که خداوند براى آنان گستردگى در زندگى ، خوشحالى هنگام زیارت خداوند، و رضایت به ثواب الهى را در آخرت براى آنان تضمین نموده است . و خداوند متعال به تمام فرشتگان آسمانى و زمینیش ‍ مى فرماید: همانا که از فلاى راضى شدم ، پس براى او استغفار نمایید.

ثواب قرائت سوره صافات
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که در هر جمعه سوره صافات را بخواند، پیوسته از هر آفتى محفوظ بوده و هر گرفتارى در زندگى دنیا از او دور مى شود و خوشرزقترین مردم خواهد بود و هیچ شیطان رانده شده اى و ستمگر حق کشى نمى تواند ضرر مالى و جانى به او بزند و اگر در آن روز یا شب پس از آن مى میرد، خداوند او را شهید بر مى انگیزد و شهید مى میراند و او را با شهیدان در یک مقام و منزل وارد بهشت مى نماید.

ثواب قرائت سوره ص
امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که سوره ص را در شب جمعه بخواند، آن قدر خیر دنیا و آخرت به او مى دهند که به هیچ کسى ، جز پیامبر مرسل یا فرشته مقرب نداده اند و خداوند او و هر کسى از خانواده اش را که او بخواهد، حتى خدمتکارش را به بهشت مى برد؛ اگر چه او هم رتبه افراد خانواده اش یا کسانى نباشد که شفاعتشان مى نماید.

ثواب قرائت سوره زمر
امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که سوره زمر را قرائت نماید و قرائت آن را آسان بداند، خداوند شرف دنیا و آخرت را به او عطا مى فرماید و بدون مال و اقوام و خویشان ، او را عزیز مى نماید؛ بگونه اى که در چشم کسانى که او را مى بینند، بزرگ مى نماید؛ بدنش را بر آتش حرام مى گرداند و در بهشت براى او هزار شهر مى سازد که در هر شهرى هزار قصر و در هر قصرى صد هورالعین است . و علاوه بر این ، دو چشمه آب جارى ، دو چشمه آب که زیر درختان جارى است ، دو چشمه سر سبز و خرم ، حوالعین هاى در سراپرده ( که چشم کسى به آنها نیفتاده است ) و انواع گوناگون نعمتها و میوه ها و از هر میوهاى دو نوع ( که یک نوع آن دنیایى و نوع دیگر آخرتى است ) خواهد داشت .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط سجاد
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پخش زنده حرمين
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 477
بازدید کل : 54369
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1